Eerste ervaringen... - Reisverslag uit Villiersdorp, Zuid-Afrika van Rieneke Maanen - WaarBenJij.nu Eerste ervaringen... - Reisverslag uit Villiersdorp, Zuid-Afrika van Rieneke Maanen - WaarBenJij.nu

Eerste ervaringen...

Door: Rieneke

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

11 November 2013 | Zuid-Afrika, Villiersdorp

Ha allemaal….
Het heeft even geduurd, maar hier dan toch het eerste berichtje vanuit Zuid-Afrika.
Na een lange reis van ongeveer 11 uur, zijn we eindelijk in Capetown geland. Fijn… want na zo’n 11 uur heb je dat vliegtuig van binnen ook wel gezien, was mijn boek uit, en was ik gewoon klaar om Zuid-Afrika te ontmoeten.
En dat heb ik gedaan…. Bij aankomst was het donker. Maar de volgende ochtend was er genoeg licht om de nabije omgeving te zien. Helaas waren er teveel wolken om ook de bergen van het Hottentot-Holland gebergte te bewonderen.
Maar de afgelopen dagen heb ik dat ruimschoots in kunnen halen! Momenteel is er een strakblauwe lucht, 25 graden en een lekker windje. Ik mis niks als ik de verhalen uit Nederland lees!
De natuur is hier prachtig! Niet te vergelijken met Nederland!

Waar houd ik me nu mee bezig? Niet zoals de foto’s op facebook doen vermoeden met alleen maar vakantie vieren.
Er is een rooster, waarbij je met enige regelmaat op de unit van de baby’s (peuters) vertoeft. Of op de playground bent samen met de rest van de kinders.

-Schrijnend om te zien dat deze kids eigenlijk op horen te groeien in een gezin, met een vader en/of moeder. Maar dat deze kids zich voornamelijk hechten aan blanke Nederlandse ‘aunties’ die hier een maand of 6 blijven, en dan weer vertrekken.
-Schrijnend om de achtergrond van alle kids te horen. Ze hebben in hun korte leven zoveel meegemaakt, wat mijn nachtmerries te boven gaat.
-Schrijnend om te voelen dat ze snakken naar liefde, maar soms ook niet weten hoe ze met die liefde om moeten gaan.

Iets om stil van te worden….
Ik ben dankbaar dat ik hier mag zijn, om een druppel te zijn op een gloeiende plaat. Misschien (ik weet het wel zeker) kan ik niet de hele wereld veranderen, maar voor deze kids mag ik nu de komende 6 maanden wel een ‘auntie’ zijn.

Er zijn ook mooie en leuke dingen natuurlijk! Heerlijke Afrikaanse drukkies, echt Afrikaans eten, gezellig team, heerlijke ondeugende kids, mooi weer, weerwolven, lekkere koffie, Afrikaans brood met Afrikaanse pindakaas, veel wind, oceaan en nog veeeeel meer…

Ik wil eventjes via deze weg iedereen bedanken die via mail, facebook, app-jes, sms, kaartjes, telefoontjes etc, etc… met mij meegeleefd hebben. Thanks a lot!
Drukkies vir julle!!!

Voor degenen die mijn adres wilden:
Rieneke
PostNet suite 80
Private bag X4
Gordon’s Bay 7151
South Africa

Er waren een aantal mensen die vroegen hoe en of ze konden sponsoren.
Dat kan:
Op: NL15RABO0134488830 t.n.v St. Goeie Hoop te Ederveen.
Als de gift speciaal voor mij bestemd is, vermeld mijn voor- en achternaam er dan bij. B.v.d.


  • 11 November 2013 - 17:53

    Hermieke Nitrauw:

    Leuk om de eerste indrukken te lezen. Zegen!

  • 11 November 2013 - 19:20

    Olga:

    Ha Rieneke,
    Fijn om te horen dat alles goed met je gaat, en leuk om je belevenissen te kunnen volgen.
    Groetjes en alle goeds

  • 11 November 2013 - 21:24

    Anita Adams:

    Goed begin zeg:)
    Je mag er zijn voor die kids, mooi toch!!
    Geniet ervan! Groetjes

  • 11 November 2013 - 21:39

    Ria Rijksen:

    Hey Rieneke,

    Je start ziet er veel belovend uit!
    Geniet van alles wat je tegen komt en Gods zegen toegewenst daarbij.
    Liefs Ria

  • 11 November 2013 - 22:30

    Elly Luiten:

    Dag Rieneke,

    Ben blij dat je op je geliefde plek bent aangekomen! De kids zullen blij met je zijn! Weer zo'n lieve auntie uit Holland. Al je liefde kun je daar uitdelen, geef en geniet, maar pas ook goed op jezelf Rieneke.
    Ik ken je sinds onze laatste vakantieweek in Doorn-Roosevelthuis. Leuk om je nu te volgen vanuit Ede!

    Je opent het hart van anderen,wanneer je je eigen hart opent.
    De zegen van de Heer toegewenst in alles wat op je pad komt.
    lieve groet Elly L.

  • 11 November 2013 - 22:31

    Marjanne:

    Lieve meid,

    Wat fijn dat je reis goed is verlopen en dat je aan de slag mag met die mooie kinderen. Als ik aan het werk ben met mijn kids... denk ik soms even aan jou. ENJOY and BE BLESSED liefs Marjanne

  • 11 November 2013 - 23:09

    Janny:

    fijn van je te horen!!! ik wens je veel liefde voor de kinderen.
    sterkte ermee en geniet ervan. liefs, Janny

  • 13 November 2013 - 16:34

    Ria Kroesbergen:

    Fijn dat je daar goede dingen kunt doen , maar wat een verhalen over die kinderen , vreselijk allemaal maar jij kunt ze de komende maanden vast een warm plekje geven . Succes enne ook veel plezier natuurlijk.

  • 17 November 2013 - 12:31

    Marleen F:

    Hee rieneke!
    Leuk om te kunnen lezen hoe het met je gaat.
    Je schrijft dat je een druppel op een gloeiende plaat bent...
    Ik zal voor je bidden dat het een heeeeeel grote druppel mag zijn.
    Geniet van de tijd daar en Gods zegen toegewenst.
    Liefs,
    Marleen

  • 20 November 2013 - 21:29

    Evita:

    Rieneke, hi!

    Wat tof om te lezen dit. Begint bij mij ook weer behoorlijk te kriebelen, moet ik zeggen ;)

    Geniet van al die kostbare kinders. Geniet van de cultuur. Enjoy every single moment!
    En ik zie uit naar je volgende verhaal ;)

    Liefs Evita

  • 16 Januari 2014 - 18:56

    R. Reit-Aukes:

    Dag Rieneke
    Eindelijk even een berichtje van mij. Betsy heeft me geholpen dit te vinden, kon het niet op eigen houtje. De reisverslagen moet ik nog lezen maar dat komt later wel. Heel fijn dat je naar Jo en mij een kaart stuurde. Je moet ook van Jo de groeten hebben. We hebben hier winter maar het is 9 graden boven nul. Ik heb er geen moeite mee.
    Heel veel geluk en moed om deze zware klus aan te kunnen en een beetje vreugde te brengen bij die kinderen.
    Hartelijke groet
    Fien Reit

  • 24 Januari 2014 - 12:31

    Fien Reit:

    Dag Rieneke
    Ik probeer nog maar eens. Ik hoop dat je dit ontvangt, het gaat me nog niet zo best af.Hier gaat alles redelijk. Heel veel sterkte en geniet ook. Groet
    Fien Reit

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Vrijwilligerswerk in de thuiszorg in Hunedoara

Actief sinds 04 Aug. 2008
Verslag gelezen: 1380
Totaal aantal bezoekers 31066

Voorgaande reizen:

05 November 2013 - 22 April 2014

Goeie Hoop

01 Juli 2009 - 25 September 2013

Werkvakantie Owangai Village

22 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Werkvakantie Kabulinde

16 September 2008 - 10 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: