Voorbereidingen.... - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Rieneke Maanen - WaarBenJij.nu Voorbereidingen.... - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Rieneke Maanen - WaarBenJij.nu

Voorbereidingen....

Blijf op de hoogte en volg Rieneke

05 Oktober 2013 | Nederland, Bennekom

Aan de voet van het Hottentots-Holland gebergte ligt Child and Youth Care Centre genaamd ‘Goeie Hoop’. Dit huis is genoemd naar de beroemde ‘Kaap de Goede Hoop’
‘Goeie Hoop’ biedt een ‘thuis’ voor verlaten, verwaarloosde, misbruikte en mishandelde kinderen in de leeftijd van 0-17 jaar, afkomstig uit de omliggende krottenwijken. Sommigen van hen zijn HIV positief of hebben AIDS.

Over precies een maand zit in in een KLM-vliegtuig, onderweg naar Kaapstad, naar een nieuwe uitdaging, een nieuw avontuur, een nieuwe periode in mijn leven...

Wat ga ik er vinden? Meemaken? Wat kan ik geven? Ben ik eigenlijk wel geschikt? Allemaal vragen die soms door mijn hoofd spoken...

Aan de andere kant kijk ik er naar uit, om Gods liefde te mogen uitstralen, om iets voor anderen te mogen betekenen, hoe klein het ook is.

Graag wil ik jullie via deze weblog meenemen op reis, naar Zuid-Afrika, naar Goeie Hoop. Delen in de mooie en en minder mooie dingen die ik mee hoop te maken.

Voor meer informatie over het project zie: www.goeiehoop.nl

  • 05 Oktober 2013 - 21:02

    Lisette:

    Wow gaaf! Weer een nieuwe uitdaging. Je bent hartstikke geschikt meid! Alvast veel succes, pleziee en Gods zegen!

  • 05 Oktober 2013 - 21:13

    Margreet:

    Ga je volgen via blog! Baie seen vir jou, die Here sal jou vast hou!

  • 05 Oktober 2013 - 21:14

    Maike Van Reemst:

    Heel bijzonder Rieneke! Heb er bewondering voor dat je dit gaat doen. Erg leuk om via deze weg met je in contact te blijven en je belevenissen te lezen! Ik weet zeker dat jij met al je kennis en liefde een heleboel kan betekenen daar. Maar ga je wel missen hoor! ;)

  • 06 Oktober 2013 - 16:20

    Jeannette Zweistra:

    Hallo Rieneke. Wat fijn dat het gelukt is met je visum. Een hele fijne voorbereidings tijd en Gods zegen. Ik blijf je volgen.

  • 06 Oktober 2013 - 21:11

    Sietske:

    Lieve Rieneke,
    Jij gaat het daar vast en zeker heel goed doen. Ik gun je een hele goede tijd. Leuk dat je mij nog in je bestand hebt, ga je zeker volgen. Maak er een leerzame tijd van met veel liefde voor de kinderen voor wie je dit gaat doen, beleven en meemaken.
    Lieve groet,
    Sietske

  • 07 Oktober 2013 - 11:48

    Hermieke Nitrauw:

    Geniet van alle voorbereidingen, de laatste stroopwafels, hagelslag en drop ;) En 'n hele gezegende tijd toegewenst!

  • 20 Oktober 2013 - 22:49

    Elsje:

    Lieve Rieneke,
    Wat ben je toch een bijzonder mens! Wat ben je goed bezig. Zoeken en je weg vinden. Je zal veel gaan meemaken op je weg, maar wat ben jij een sterke vrouw! Pas heel goed op jezelf!
    Liefs (t) Elsje

  • 07 November 2013 - 20:18

    Gemma Van Voorst:

    Ik wens je een hele leerzame en gezegende tijd toe.
    Echt een uitdaging voor je !!
    Ik blijf je volgen !

    Lieve groet,Gemma

  • 07 November 2013 - 22:19

    Gerrie:

    Lieve Rieneke,
    Ik zit aan je te denken; als het goed is ben je inmiddels bij "Goeie Hoop" aangekomen.
    Veel wijsheid en Gods hulp toegewenst bij het mooie werk dat je gaat doen.
    Op afstand leef ik met je mee!
    Liefs van tante Gerritje.

  • 08 November 2013 - 12:59

    Allet:

    Hoi Rieneke,

    Hoe is het met je? Goed aangekomen en al een beetje gewend? Heel veel succes en sterkte en geniet er ook maar heel erg van. Groetjes Allet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rieneke

Vrijwilligerswerk in de thuiszorg in Hunedoara

Actief sinds 04 Aug. 2008
Verslag gelezen: 762
Totaal aantal bezoekers 31069

Voorgaande reizen:

05 November 2013 - 22 April 2014

Goeie Hoop

01 Juli 2009 - 25 September 2013

Werkvakantie Owangai Village

22 Juli 2010 - 13 Augustus 2010

Werkvakantie Kabulinde

16 September 2008 - 10 December 2008

Mijn eerste reis

Landen bezocht: